فهرست
سبد خرید

سوالات متداول

سوالات پر تکرار


دریافت نکردن پیامک های فروشگاه ممکن از به‌خاطر یکی از دلایل زیر باشد:

-  پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اید. (برای حل این مشکل شماره های پیامکی که مسدود کرده اید را بررسی کنید).
-  شماره را با اعداد فارسی درج کرده اید.
-  بین پیش شماره و ارقام دیگر از خط تیره (-) استفاده کرده اید.
- شماره موبایل را بدون صفر کد درج کرده اید.
- قبل یا بعد از شماره موبایل فاصله (Space) وجود دارد.


- آسیب دیدگی کالا باید حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا از طریق " تاریخچه سفارشات و گزینه برگشت کالا در حساب کاربری  یا فرم استرداد کالا (قابل رؤیت در پایین صفحات سایت)"، تلفن  یا پشتیبانی آنلاین به بخش پشتیبانی مشتریان دوست تو اطلاع داده شود.

-  در صورتی که کارشناسان ما ایراد کالا را تایید کنند، هزینه ارسال کالا به مشتری بازگردانده خواهد شد.

توجه***

کالاهایی که داخل پک هستند و نیاز به نصب  و جدا سازی قطعات دارند فقط در صورت وجود ایراد در کالا پس گرفته می‌شوند. در صورتی که این محصولات اشتباهاً سفارش داده شوند فقط در صورتی قابل بازگشت هستند که از بسته بندی خارج نشده و در وضعیت اولیه باشند.


وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش دوست تو از طریق " تاریخچه سفارشات و گزینه برگشت در حساب کاربری  یا فرم استرداد کالا (قابل رؤیت در پایین صفحات سایت)"، تلفن یا پشتیبانی آنلاین اطلاع داده شود.

اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی آن، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.

در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی و به همراه بارکد و فاکتور محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به دوست تو بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.


اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد خدمات مشتریان دوست تو اطلاع داده شود. در این صورت هیچ هزینه ای متوجه مشتری نخواهد بود (هزینه های پستی بازگشت محصول).
اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا ۷ روز، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد. در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد و از آن استفاده نشده باشد. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمی‌توانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.
در صورتی که هنگام ثبت سفارش از کوپن تخفیف استفاده کرده باشید و کوپن تخفیف دارای حداقل میزان سفارش باشد، اگر سفارش را کنسل کنید و میزان سفارش به کمتر از مقدار تعیین شده در کوپن تخفیف برسد، کوپن تخفیف در آن سفارش قابل استفاده نخواهد بود.
لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
همچنین در صورت انصراف از خرید پس از ارسال آن به آدرس مشتری، هزینه ارسال و بازگرداندن کالا به عهده مشتری خواهد بود.


  • دوست تو بر اساس وزن، حجم و مبلغ سفارش، مقرون بصرفه ترین نحوه ارسال را برای سفارش شما انتخاب می کند.
  • سفارش هایی که مبلغ آنها بالای۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان باشد بصورت رایگان ارسال می شوند. 
  • ارسال رایگان به جز سفارش‌های بالای 10 کیلوگرم برای شهرستان‌ها، محدودیت جغرافیایی نداشته و برای سراسر ایران ارائه می گردد.

ارسال سفارش‌ها


  • هزینه ارسال سفارش بر اساس وزن کالاهای موجود در سبد خرید و همچنین استان و منطقه محل سکونت شما متفاوت است. این هزینه بصورت خودکار و بر اساس هزینه های پستی شرکت ملی پست ایران محاسبه شده و در مرحله تسویه حساب قابل مشاهده می باشد. 
  • اگر مجموع سفارش شما بیش از یک میلیون تومان باشد می توانید از گزینه ارسال رایگان استفاده کنید.

توجه داشته باشیدهزینه ارسال شامل مواردی چون هزینه پست، هزینه کارتن، چسب، لیبل پرینت شده و هزینه جمع آوری و ارسال مرسوله به دفتر پستی می باشد.

تلاش دوست تو همیشه بر این است تا کمترین هزینه برای ارسال سفارشات بر دوش مشتری های گرانقدر باشد.


-  تحویل سفارش ها در کمترین زمان ممکن و توسط پست پیشتاز انجام می شود. این زمان بسته به شهر محل سکونت مشتری متغیر است.

- زمانی که سفارشتان رو ثبت می کنید، همان روز یا  اولین روز کاری بعد ارسال می شود و نسبت به شهر محل سکونتتان بین ۱ الی 5 روز کاری سفارش به دستتان می رسد.

- به دلیل بعد مسافت کمتر، مشتریان ساکن در استان تهران و البرز سفارش خود را در زمان سریع تری دریافت می کنند.


خیر، دوست تو یک فروشگاه فیزیکی نیست.  از آنجا که دوست تو یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروریاست، تحویل حضوری سفارش در محل دوست تو امکان‌پذیر نیست.


بله. پس از ارسال سفارش شماره مرسوله به همراه لینک رهگیری آنلاین مرسوله برای شما ایمیل  و پیامک می شود که بوسیله آن میتوانید هر لحظه وضعیت بسته خود را رهگیری نمایید.


در حال حاضر تمامی سفارش ها از طریق شرکت ملی پست ایران ارسال می شوند زیرا این روش مقرون بصرفه ترین و سریع ترین روش است و وسیع ترین پوشش جغرافیایی کشور را دارد.

سفارش های عمده و بالای 10 کیلوگرم بسته به نوع محصول ممکن است با روش های دیگری مانند باربری ارسال شوند.


تمامی سفارشات در سراسر ایران درب منزل مشتریان تحویل داده می‌شوند. تنها بعضی از سفارشات  که وزن بیشتر از ده کیلوگرم دارند ممکن است از طریق باربری ارسال شود که در این موارد قبل از ارسال با مشتری هماهنگ می شودو  مشتری باید برای تحویل سفارش به باربری مراجعه کند یا به باربری اطلاع دهد که بسته را به آدرس گیرنده ارسال کنند که این امر شامل هزینه برای مشتری خواهد بود.

حساب کاربری


بله، شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن نام کاربری (آدرس ایمیل یا شماره موبایل) و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود شوید، سپس با کلیک روی گزینه "ویرایش حساب کاربری" به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که امکان "ویرایش اطلاعات" وجود دارد.


هنگام ثبت درخواست فراموشی رمز عبور، رمز جدیدی برای شما پیامک می شود.

در صورتی عدم دریافت پیامک بررسی کنید که شماره موبایل را با اعداد فارسی تایپ نکرده باشید. اگر شماره موبایل با اعداد فارسی تایپ شود پیامکی دریافت نخواهید کرد.

همچنین مطمئن شوید که قبل و بعد از شماره موبایل فاصله (Space) وجود نداشته باشد.


برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه "تاریخچه سفارش ها" کلیک کنید تا سوابق خرید خود را مشاهده کنید.

ثبت، پرداخت و پیگیری سفارش


علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت دوست تو، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صمت و نیز لوگوی  رسانه دیجیتال از طرف مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت دوست تو با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

همچنین دوست تو با سابقه چند سال فعالیت و تحویل موفق سفارش‌ها به بیش از هزاران مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره اعتماد مشتریان را جلب کرده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد دوست تو استفاده کنید.


بله. در حال حاضر امکان ثبت سفارش بصورت میهمان وجود ندارد و می باید ثبت نام انجام شود. البته مراحل ثبت نام و ثبت سفارش در یک فرم کوتاه و همزمان انجام می شود.


بله. هر ساعت از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل میتوانید سفارشتان را ثبت کنید. سفارش شما در سریع ترین زمان ممکن پردازش و ارسال خواهد شد.


بله، شما می توانید با انتخاب گزینه "پرداخت در محل"  مبلغ کالاهای خریداری شده رو هنگام تحویل درب منزل یا محل کار و به مأمور پست پرداخت کنید.
در این شیوه پرداخت شما تنها هزینه ارسال سفارش را بصورت آنلاین پرداخت می کنید. این پرداخت به جهت اعتبار بخشی به سفارش شما و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی به دوست تو انجام می گیرد.


بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در صفحه تسویه حساب و در ۶ مرحله تکمیل خواهد شد:

۱) انتخاب نحوه تسویه حساب به عنوان عضو سایت

۲) اطلاعات صورت حساب (اطلاعات شخص سفارش دهنده)

۳) آدرس تحویل سفارش 

۴) روش حمل و نقل

۵) روش پرداخت

۶) تأیید نهایی سفارش

در مرحله سوم (آدرس تحویل سفارش)  شما می‌توانید با انتخاب گزینه "استفاده از آدرس جدید" آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید شماره سفارش یا کارت شناسایی به مأمور پست ارائه کند.


برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه "تاریخچه سفارش ها" از وضعیت آن مطلع شوید. 

برای سفارشات ارسال شده به شهرستان ها، نحوه ارسال به همراه شماره مرسوله و لینک رهگیری آنلاین مرسوله نیز در این قسمت قابل مشاهده است.


 خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت دوست تو با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

برای اطلاع از زمان موجود شدن یک کالا میتوانید از گزینه  "موجود شد خبرم کناستفاده کنید. با استفاده از این گزینه، به محض موجود شدن کالا پیامک  یا ایمیل آگاه سازی برای شما ارسال می‌شود.


تا پیش از تایید نهایی سفارش شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.

پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید، شما قادر به حذف و تغییر سفارش از طریق سایت نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با پشتیبانی مشتریان دوست تو تماس بگیرید و یا از طریق پشتیبانی آنلاین اقدام کنید.


 خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاعرسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش دوست تو با شما تماس خواهند گرفت


خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم میباید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.


شما به دو طریق می تونید خریدتون رو انجام بدین:

۱- از طریق سایت یا اپلیکیشن دوست تو

۲- از طریق پشتیبانی آنلاین


در صورتی که شما در خرید از طریق سایت و اپلیکیشن با مشکل مواجه هستید و میخواهید که از طریق پشتیبانی آنلاین سفارشتون رو ثبت کنید لطفا اطلاعات زیر رو در پشتیبانی آنلاین سایت یا تلگرام و یا واتس اپ  ارسال بفرمایید:

* نام و نام خانوادگی

* آدرس دقیق پستی

* کد پستی

* تلفن همراه

* نام و یا لینک کالاهای مورد نظر


پس از ارائه اطلاعات فوق، فاکتور شما صادر میشه و پس از واریز وجه توسط شما سفارشتون آماده و ارسال خواهد شد.


در حال حاضر به دلیل صرفه جویی در مصرف کاغذ و حمایت از درختان و طبیعت، هیچ فاکتور کاغذی همراه با سفارش ها ارسال نمی شود.اما فاکتور خرید برای شما هم ایمیل می شود و هم در حساب کاربریتان قابل مشاهده است و هر زمان که نیاز داشتید می توانید از فاکتور خود پرینت کاغذی تهیه نمایید.


در هنگام ثبت سفارش و در صفحه تسویه حساب می توانید مبلغ سفارش را بصورت آنلاین (درگاه بانک) پرداخت نمایید و یا گزینه پرداخت در محل را انتخاب کنید.

در صورت انتخاب گزینه پرداخت در محل شما فقط هزینه ارسال را پرداخت کرده و مبلغ کالاها را درب منزل یا محل کار خود به مأمور پست پرداخت می کنید.


به این دلیل که گارانتی شرکت‏‌های مختلف بر اساس نوع کالا متفاوت است و بنابراین در اینجا پاسخگویی دقیق ممکن نیست، بهترین کار این است که با خود شرکت‌های گارانتی کننده تماس بگیرید.

کالاهای عرضه شده در دوست تو


کارشناسان بخش تولید محتوای دوست تو تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راه‌های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در دوست تو دارید. می‌توانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور از قبیل مقایسه پهلو به پهلو، مطالعه توضیحات و مشخصات محصول، ویدئوهای مربوطه و جدول خصوصیات کالاها استفاده کنید. اگر با مطالعه تمام این موارد باز هم نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید از پشتیبانی آنلاین دوست تو کمک بگیرید.


گاهی به دلیل اتمام موجودی یک کالا و وجود فاصله زمانی تا عرضه مجدد کالاهای برند مربوطه، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به "ناموجود" تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال دوست تو تلاش می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند. در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت "ناموجود" یا "به زودی" را دارید، می‏‌توانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت، از گزینه "به من اطلاع بده" (شکل زیر) ، استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت، از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع رسانی شود.



سایت دوست تو کاملا به روز است و کالاهای دارای قیمت که در سایت دوست تو با وضعیت "موجود" مشخص شده، در انبار موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد.


به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در دوست تو وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می‏‌شود. در این صورت اگر شما تعدادی بیش از تعداد موجود در انبار به سبد خرید اضافه کنید آن کالا با ستاره قرمز رنگ در سبد خرید مشخص شده و پیغام تعداد بیش از حد موجود برای شما به نمایش در آمده و ادامه ثبت سفارش ناممکن می شود.


لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین می‏‌کند و تنها به دلیل خط تولید ارزان‏‌تر است که بسیاری از کالاها در چین تولید می‌شوند. با این حال برای آگاهی بیشتر مشتریان،  در صفحه توضیحات و صفحه مشخصات تمامی کالاها نام کشور صاحب برند و کشور تولید کننده درج شده است.

قیمت ها

سیاست قیمت‏ گذاری در دوست تو مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمت‏‌ها در دوست تو کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از دوست تو برای مشتریان به صرفه است. قیمت‌‏های ارائه شده برای کالاها قیمت‌‏های خرده فروشی است که غالباً توسط تولید‏کننده  یا نماینده رسمی توزیع آن محصول و برند به صورت مصوب تعیین شده است.

با در نظر گرفتن سرویس های ارائه شده به مشتریان دوست تو نظیر ارسال های رایگان (سفارشات بالای یک میلیون تومان)، ارسال با بهترین سرویس های پستی جهت دریافت سفارش ها درب منزل و اعتبارهای جایزه و تخفیف ها بدیهی است که دوست تو کمترین میزان سود دریافتی را از فروش محصولات به خود اختصاص می دهد و از این جهت قیمت های دوست تو در کنار سرویس های ارائه شده ممتاز به نظر می‌رسد.

تست تست